agressieve klant.jpg

Camera’s beschermen winkelpersoneel tegen agressieve klanten

agressieve klant ontraden met camerabewaking

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hoe kan je winkelpersoneel beschermen tegen verbaal en fysiek geweld door agressieve klanten?

Meer dan de helft van het winkelpersoneel in de grotere ketens zag de agressie van klanten de voorbije vijf jaar toenemen. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. De cijfers uit een enquête van de Belgische socialistische vakbond BBTK zijn onthutsend.

  • 1 op 9 werknemers wekelijks wordt uitgescholden
  • 6 op 10  winkelbedienden werd al uitgescholden
  • 1 op 3 kassiersters werd al eens bedreigd
  • 1 op 4 kreeg seksuele opmerkingen
  • 1 op 6 kreeg te maken met fysiek geweld
  • 1 op 5 krijgt wekelijks te maken met klanten die roepen

Camera’s werken ontradend

Niet verwonderlijk dat 1 op de 10 winkelbedienden overweegt ontslag te nemen. Retailers kunnen het onveiligheidsgevoel bij het personeel snel wegwerken door het plaatsen van beveiligingscamera’s. Acurity raadt haar klanten aan de camerabeelden te tonen op monitoren vlakbij de kassa. Een agressieve klant die live geconfronteerd wordt met beelden van zijn of haar agressief gedrag zal veel sneller kalmeren en inbinden. Professionele winkeldieven maken graag tumult aan de kassa, die vaak claimen dat ze veel te weining wisselgeld hebben ontvangen. Door de opgenomen beelden samen te bekijken kan de explosieve situatie snel ontmijnd worden.

Wilt u ook investeren in de veiligheid van uw winkelpersoneel ofwenst u meer informatie over performante winkelbeveiligingssystemen, neem dan contact op met Acurity op 0203 988 937  of surf naar www.acurity.nl