[casestudy Acurity NL]
VVV Ameland brengt bezoekers in kaart en verhoogt zo hun succes!

Wég van waddeneiland Ameland? Dan inspireert VVV Ameland je met hart en ziel. Tweehonderd vierkante meter gastvrijheid wachten je op in hun mooie, net vernieuwde kantoor. Waar kun je zorgeloos overnachten? Fietsen? Wandelen? Wat is het best bewaarde diner-geheim? Kan ik mijn hond meenemen? Het hele VVV-team kent het antwoord op al die vragen, ze delen dat graag met jou.

Wij willen onze bezoekers begrijpen, volgen en tellen om de customer experience te verhogen.

Waarom kiest VVV Ameland voor personentelling?

Flexibel is vandaag het toverwoord. Lees: pas je vooral aan de behoefte van je klant aan. Altijd. Net daarom heeft VVV Ameland gekozen voor een variabele winkelinrichting. Daar presenteren ze outdoor kleding, fiets outfits en accessoires. Prima. Maar hoe weet je dan waar je  het beste welke spullen kunt etaleren? Een makkie. Onderzoek de looproutes en het shop-gedrag van mannen en vrouwen in de winkel en je hebt je antwoord klaar.   Meerwaarde installatie personentelling bij VVV Ameland 

Acurity is er trots op dat we werden uitverkozen voor het uitvoeren van de opdracht. We hebben er totaal vier geavanceerde 3D-personentellers geleverd en geïnstalleerd om de behoefte van de klant te kunnen invullen. De vraag van VVV Ameland was om:

  • exact te weten op eenieder moment hoeveel mensen er aanwezig zijn in de winkel
  • inzicht te verwerven in de routes van klanten en bezoekers
  • een idee te krijgen van de verblijfstijden (dwell time) in een bepaalde zone
  • te weten hoe intensief sommige zones/ruimtes worden benut (heat mapping)
  • een idee te krijgen van zowel het aantal mannelijke als vrouwelijke bezoekers (gender recognition)

Voordelen van het systeem

  • nuttige tool voor het aansturen en afstemmen aantal bedrijfshulpverleners
  • in geval van calamiteit kan aan de hulpdiensten doorgegeven worden hoeveel personen er zich in een bepaalde ruimte bevinden
  • alarmnotificatie bij bereiken van maximaal gesteld aantal (toelaatbare) bezoekers
  • wordt gebruikt voor het optimaliseren van openingsuren en de planning personeelsbezetting
  • optimaliseert (winkel)inrichting, presentatie en gebruik ruimtes – alles sluit beter aan bij behoefte en attitude van bezoekers (klanten)
  • verhogen van omzet door meten van conversie aantal bezoekers versus klanten door het volgen van effect op (marketing)acties en evenementen

Meer weten over personentelling?
Contacteer onze specialisten in Nederland, België of Frankrijk via het contactformulier van onze website.

festivalweide met lachende en ontspannende bezoekers op Sfinks festival.
producten scannen aan de zelfscan